22 april 2019; weer een geslaagde dag ‘koken voor daklozen’

De kiptandoori viel goed in de smaak en smaakt naar meer.. Met speciale dank voor de Albert Heijn Velperbuitensingel Arnhem voor het sponsoren van de ingrediënten.

We hebben veel enthousiaste reacties mogen ontvangen van zowel de daklozen als Arnhemmers die graag willen helpen. Daarom hebben we besloten om dit iniatief vaker te herhalen!

Ben of ken jij iemand die een volgende keer wil helpen koken? Mail ons op info@stichtingworldchangers.nl

We hopen van je te horen!

Update project #4

Dichtbij ons zijn er ook zoveel dingen waar we er voor elkaar kunnen zijn. Neem nou mensen die geen dak of thuis hebben. Ook in Arnhem is zo’n groep mensen. Zij kunnen terecht bij Stichting Kruispunt. De mensen van deze stichting zorgen heel even voor dat thuis. Heel simpel, heel bescheiden en zo welkom.

Omdat wij worldchangers ook lokaal ons steentje willen bijdragen kozen we deze keer voor aansluiten bij dit initiatief in onze eigen stad.

Afgelopen maandag hebben we de avondmaaltijd gekookt en opgeschept voor bijna vijftig Arnhemse dak- en thuislozen. We doen dat maandag 22 april nog een keer. Wat een dankbaarheid voor een in onze ogen relatief klein gebaar. Dat voelt goed. Met de bijdrage van onze donateurs is dit project snel mogelijk gemaakt. Fantastisch.

Tijdens een afspraak met Anton kregen we vooraf een kijkje in de keuken en stemden we af wat en hoe bij te dragen. We bedachten een menu en deden de inkopen. Om 16 uur sharp waren wij met onze boodschappen aanwezig. We maakten kennis met Veronica, een zeer sympathieke, kordate, gepassioneerde dame die de dagelijkse leiding op zich neemt. Dat doet ze met verve. Prachtig om te zien hoe zij iedereen kent, iedereen de regels laat volgen, optreedt waar nodig en ook voor iedereen oprechte aandacht heeft.

We verdeelden de taken en waren druk bezig terwijl de mensen al binnen kwamen om voor het eten gezamenlijk een bakje koffie met elkaar te doen. Precies om half zes ging ‘het buffet’ open. Alles verliep keurig volgens de daar geldende regels. De mensen leken te smullen van het eten. Het was gemoedelijk, er waren praatjes over en weer en ook met ons, er werd gelachen.  Vervolgens werd heel efficiënt de boel weer afgewassen en opgeruimd, waarbij ook taken onder de mensen werden verdeeld. Dit moment zo op de dag bood echt duidelijk even een thuis. Om 18.30 was alles aan kant en iedereen weer op pad met een beetje warmte en een volle maag.

We hebben zelf allemaal erg genoten van dit project. We gaan met enthousiasme 22 april weer!

Project #4: Maaltijd dak- en thuislozen.

Doneer €1!

Yes, we starten weer met een nieuw project! Dit keer niet in een exotisch land ver weg, maar praktisch om de hoek. Ja … Ook hier in Nederland heeft niet iedereen het even goed.

Dak- en thuislozen; we lopen er vaak maar snel langs. Doen alsof we het te druk hebben om te zien dat er bij ons in de straat ook mensen zijn die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Daarom werken we voor dit project samen met Stichting Kruispunt. Zij verzorgen al bijna 25 jaar maaltijden voor dak- en thuislozen in Arnhem. In de maand April zal Stichting Worldchangers twéé keer een avondmaaltijd verzorgen voor deze vergeten groep stadsgenoten. Met €1,- help je ons al de maaltijden te realiseren! Doneer jij ook dat ene euro?

Storten kan op NL32 ABNA 0254 386849 t.a.v. Stichting WorldChangers o.v.v. Dak- en thuislozen.

— ʙᴇʀɪᴄʜᴛ ᴠᴀɴ ᴇᴇɴ ᴠʀɪᴊᴡɪʟʟɪɢᴇʀ —

Ik ben niet meer hetzelfde …

Het was ongeveer drie maanden geleden. Ik werd gevraagd of ik mee wilde denken in het verspreiden van ‘If you change nothing, nothing will change’. Toen ik instemde om mee te denken tijdens het derde project van Stichting Worldchangers had ik nooit gedacht dat ik er zelf zó erg door zou veranderen. Tijdens de Cheatday bij Walid’s Place schoot een brok ik mijn keel. Ik zag dat er ontzettend veel lieve mensen bestaan die echt iets willen betekenen voor de mensheid. Vanuit elke hoek kwam er hulp en iedereen werkte samen voor één doel. Tijdens de Foodevent in Presikhaaf wist ik het zeker; de wereld is een mooiere plek dan ik had gedacht.

Het is verbazingwekkend hoeveel we kunnen doen als we dat echt willen … Ik besef me nu, meer dan ooit, dat je eerst zélf moet veranderen als je verandering wil zien in de wereld.

Ik wens een ieder die het ergens moeilijk mee heeft veel sterkte en liefde toe. Weet dat er mensen zijn die aan je denken, ook al kennen ze je niet. Er zijn mensen die bereid zijn om kleine stappen te nemen om de wereld een stukje mooier te maken. Help jij mee?!

Come and change the world together. But be prepared to be changed forever.

Liefs,

Seyda

Project #3: check!

Precies een week geleden… moe maar voldaan keerden wij terug van onze missie in Dunkerque. Terwijl we nu thuis de verwarming gauw wat graden hoger draaien en maar al te graag onder de warme douche springen, gaan onze gedachtes uit naar vorige week. Op een open parkeerplaats hebben we met een ijzersterk team keihard gewerkt terwijl de koude wind ons van alle kanten aanviel. Een verwarming of warm water was er niet… maar de onvoorwaardelijke steun en inzet van alle vrijwilligers en donateurs gaf ons toch een warm gevoel.

Nu project #3 er echt echt op zit, willen we eens even een goed momentje nemen om iedereen te bedanken. Waar moeten we toch beginnen?!

Bij het brainstorm-team dat met ons mee heeft gedacht en het niet alleen bij praatjes liet? Of bij het missie-team dat als een machine topprestaties heeft geleverd in Frankrijk?

Of toch bij de Zeeman die ons stress heeft weggenomen tijdens het inkopen van de boxers en sokken? Bij de Bristol die ons korting heeft gegeven op de ingekochte joggingsbroeken? Bij Neem Horeca Groothandel, die zijn bus (en zichzelf) beschikbaar heeft gesteld zodat we bomvol geladen op missie konden? En Sofra, die tientallen liters heerlijke linzensoep heeft gemaakt voor de vluchtelingen? Wacht er is meeeer … want Stand by You Foundation die elke maand naar Dunkerque gaat kunnen we ook niet vergeten!

En wie we al helemaaaaaal niet mogen vergeten zijn alle donateurs (jullie!!) die ervoor gezorgd hebben dat we op het geweldige eindbedrag van €7466,35 uitkwamen. Merken jullie dat? We moeten veel bedanken dit keer en dat is alleen maar omdat we op vele fronten hebben kunnen rekenen op jullie! We hadden als doel om drie warme maaltijden uit te delen aan de vluchtelingen. Maar we konden dit door jullie donaties uitbreiden naar 3 maaltijden én voedsel- en kledingpakketten voor ruim 400 vluchtelingen. Sterker nog … er is geld over! Een bedrag van €1214,33 nemen we alvast mee als startbedrag voor het volgende project. Volgende? Ja, volgende! We gaan met jullie weeeerrr een stap zetten om de wereld een klein beetje te verbeteren.

Maar eerst zullen we de komende tijd een aantal mooie en indrukwekkende verhalen over onze tijd in Dunkerque delen. Houd de facebookpagina in de gaten!

EINDSTAND PROJECT #3: NOODHULP VLUCHTELINGEN DUNKERQUE.

We organiseerden een cheatday, een rommelmarkt en een foodevent … Maar dit project was anders dan anderen. Er waren dit keer ontzettend veel worldchangers die met lokale initiatieven heel veel geld hebben ingezameld. Na alle spaarpotten en emballagebonnen geteld te hebben is het eindbedrag maar liefst €7.466,35 geworden!

We hadden het van te voren nooit durven dromen … En we geloven het eigenlijk nog steeds niet! Maar de hoeveelheid spullen die we vanavond naar het vluchtelingenkamp in Dunkerque vervoeren liegen er niet om!

Ben je benieuwd wat we allemaal hebben ingekocht van het geld? Spoiler-alert: wel iets meer dan een warme maaltijd!

Volg de Facebook-pagina voor meer live-updates!

Foodevent @MFC Presikhaven

Het zit er weer op, we kijken terug op een enorm succesvolle foodevent. Van allerlei afkomsten en leeftijden en vanuit allerlei hoeken uit Arnhem zijn bezoekers langsgekomen om te smullen van een rijk aanbod aan lekkernijen. Los van alle gevulde buikjes en gezelligheid zijn we altijd weer superbenieuwd naar de opbrengst. We hebben geteld, herteld en her-herteld…. maar het klopt echttttt €1914,90 hebben we samen binnengesleept! Onze verwachtingen zijn daarmee dubbel en dwars overtroffen.

Echte WorldChangers! 😍

Cheatday @Walid’s

“Een oreobonbon of een redvelvet cupcake? Hmm lastig kiezen….doe mij maar allebei”

“Ooh wat hebben jullie veel lekkers! Ik hoef niets hoor, kan ik wel een bedrag pinnen ter donatie?”

De Cheatday bij Walid’s place zit er weer op! In nog geen 3 uurtjes tijd waren we door al het lekkers heen. Enthousiaste vrijwilligers trotseerden de kou om het project onder de aandacht te brengen bij voorbijgangers, vaak met een donatie als gevolg. Naast heel veel calorieën heeft dit event dan ook veel euro’s opgeleverd; maar liefst €789,57!!

Wij bedanken Walid ’s voor het beschikbaar stellen van zijn ruimte en het doneren van koffie en thee. Zonder onze team vrijwilligers en keukenprinsessen hadden we dit natuurlijk ook niet mogelijk kunnen maken. Dank voor jullie steun! Damla Anissa Youssra Zineb Wendela Hakima Mariam Mirrie Seyda Naoual en Naoual 🍀

PROJECT#3: Noodhulp vluchtelingen Dunkerque

In een bos naast Dunkerque leven op dit moment honderden vluchtelingen onder verschrikkelijke omstandigheden zonder te weten wanneer ze uit hun miserabele omstandigheden verlost worden. Een te kort aan tenten, slaapzakken, kleding en voedsel maakt de komst van de winter er niet makkelijker op. Gezinnen met kinderen kunnen zich amper beschermen tegen de regen en kou.

Hulp van de Franse overheid is er nauwelijks. Ondertussen blijft de nood hoog. Op enkele schamele toiletten en losse kraantjes met ondrinkbaar water na zijn er amper voorzieningen. Ook deze mensen snakken naar een beetje waardigheid, genegenheid, warmte en een helpende hand.

Daarom zamelen wij de komende periode in voor deze jonge mannen, vrouwen en kinderen. We kunnen geen uitweg creëren uit deze onmenselijke situatie. We kunnen de grimmige situatie wel iets dragelijker maken.

Doneer nu o.v.v. Vluchtelingen Dunkerque op IBAN: NL32ABNA 0254 386849 t.a.v. Stichting WorldChangers

If you change nothing, nothing will change.

We nemen afscheid…

Een glimlach en een traan.

We nemen afscheid van dit project #2. Ontroering en trots. Trots op de worldchangers die een verschil hebben gemaakt in het leven van een heleboel arme weeskinderen.

Eerder hebben we jullie bericht dat 172 kinderen verblijd zijn met een goed gevulde schooltas. Inmiddels is een tweede bestuurslid met een team afgereisd naar Berkane om tot de laatste cent uit te geven aan deze kinderen. We hebben 140 weeskinderen van een winteroutfit kunnen voorzien.

We blikken terug op een hartverwarmende inzamelingsperiode met ongelofelijk veel steun en belangstelling. We voelen ons dankbaar en bevoorrecht. Dit smaakt naar meer. Blijf ons volgen.

If you change nothing, nothing will change.