Project #3: check!

Precies een week geleden… moe maar voldaan keerden wij terug van onze missie in Dunkerque. Terwijl we nu thuis de verwarming gauw wat graden hoger draaien en maar al te graag onder de warme douche springen, gaan onze gedachtes uit naar vorige week. Op een open parkeerplaats hebben we met een ijzersterk team keihard gewerkt terwijl de koude wind ons van alle kanten aanviel. Een verwarming of warm water was er niet… maar de onvoorwaardelijke steun en inzet van alle vrijwilligers en donateurs gaf ons toch een warm gevoel.

Nu project #3 er echt echt op zit, willen we eens even een goed momentje nemen om iedereen te bedanken. Waar moeten we toch beginnen?!

Bij het brainstorm-team dat met ons mee heeft gedacht en het niet alleen bij praatjes liet? Of bij het missie-team dat als een machine topprestaties heeft geleverd in Frankrijk?

Of toch bij de Zeeman die ons stress heeft weggenomen tijdens het inkopen van de boxers en sokken? Bij de Bristol die ons korting heeft gegeven op de ingekochte joggingsbroeken? Bij Neem Horeca Groothandel, die zijn bus (en zichzelf) beschikbaar heeft gesteld zodat we bomvol geladen op missie konden? En Sofra, die tientallen liters heerlijke linzensoep heeft gemaakt voor de vluchtelingen? Wacht er is meeeer … want Stand by You Foundation die elke maand naar Dunkerque gaat kunnen we ook niet vergeten!

En wie we al helemaaaaaal niet mogen vergeten zijn alle donateurs (jullie!!) die ervoor gezorgd hebben dat we op het geweldige eindbedrag van €7466,35 uitkwamen. Merken jullie dat? We moeten veel bedanken dit keer en dat is alleen maar omdat we op vele fronten hebben kunnen rekenen op jullie! We hadden als doel om drie warme maaltijden uit te delen aan de vluchtelingen. Maar we konden dit door jullie donaties uitbreiden naar 3 maaltijden én voedsel- en kledingpakketten voor ruim 400 vluchtelingen. Sterker nog … er is geld over! Een bedrag van €1214,33 nemen we alvast mee als startbedrag voor het volgende project. Volgende? Ja, volgende! We gaan met jullie weeeerrr een stap zetten om de wereld een klein beetje te verbeteren.

Maar eerst zullen we de komende tijd een aantal mooie en indrukwekkende verhalen over onze tijd in Dunkerque delen. Houd de facebookpagina in de gaten!

EINDSTAND PROJECT #3: NOODHULP VLUCHTELINGEN DUNKERQUE.

We organiseerden een cheatday, een rommelmarkt en een foodevent … Maar dit project was anders dan anderen. Er waren dit keer ontzettend veel worldchangers die met lokale initiatieven heel veel geld hebben ingezameld. Na alle spaarpotten en emballagebonnen geteld te hebben is het eindbedrag maar liefst €7.466,35 geworden!

We hadden het van te voren nooit durven dromen … En we geloven het eigenlijk nog steeds niet! Maar de hoeveelheid spullen die we vanavond naar het vluchtelingenkamp in Dunkerque vervoeren liegen er niet om!

Ben je benieuwd wat we allemaal hebben ingekocht van het geld? Spoiler-alert: wel iets meer dan een warme maaltijd!

Volg de Facebook-pagina voor meer live-updates!

Foodevent @mfc

Het zit er weer op, we kijken terug op een enorm succesvolle foodevent. Van allerlei afkomsten en leeftijden en vanuit allerlei hoeken uit Arnhem zijn bezoekers langsgekomen om te smullen van een rijk aanbod aan lekkernijen. Los van alle gevulde buikjes en gezelligheid zijn we altijd weer superbenieuwd naar de opbrengst. We hebben geteld, herteld en her-herteld…. maar het klopt echttttt €1914,90 hebben we samen binnengesleept! Onze verwachtingen zijn daarmee dubbel en dwars overtroffen.

Echte WorldChangers! 😍

Cheatday @Walid’s

“Een oreobonbon of een redvelvet cupcake? Hmm lastig kiezen….doe mij maar allebei”

“Ooh wat hebben jullie veel lekkers! Ik hoef niets hoor, kan ik wel een bedrag pinnen ter donatie?”

De Cheatday bij Walid’s place zit er weer op! In nog geen 3 uurtjes tijd waren we door al het lekkers heen. Enthousiaste vrijwilligers trotseerden de kou om het project onder de aandacht te brengen bij voorbijgangers, vaak met een donatie als gevolg. Naast heel veel calorieën heeft dit event dan ook veel euro’s opgeleverd; maar liefst €789,57!!

Wij bedanken Walid ’s voor het beschikbaar stellen van zijn ruimte en het doneren van koffie en thee. Zonder onze team vrijwilligers en keukenprinsessen hadden we dit natuurlijk ook niet mogelijk kunnen maken. Dank voor jullie steun! Damla Anissa Youssra Zineb Wendela Hakima Mariam Mirrie Seyda Naoual en Naoual 🍀

PROJECT#3: Noodhulp vluchtelingen Dunkerque

In een bos naast Dunkerque leven op dit moment honderden vluchtelingen onder verschrikkelijke omstandigheden zonder te weten wanneer ze uit hun miserabele omstandigheden verlost worden. Een te kort aan tenten, slaapzakken, kleding en voedsel maakt de komst van de winter er niet makkelijker op. Gezinnen met kinderen kunnen zich amper beschermen tegen de regen en kou.

Hulp van de Franse overheid is er nauwelijks. Ondertussen blijft de nood hoog. Op enkele schamele toiletten en losse kraantjes met ondrinkbaar water na zijn er amper voorzieningen. Ook deze mensen snakken naar een beetje waardigheid, genegenheid, warmte en een helpende hand.

Daarom zamelen wij de komende periode in voor deze jonge mannen, vrouwen en kinderen. We kunnen geen uitweg creëren uit deze onmenselijke situatie. We kunnen de grimmige situatie wel iets dragelijker maken.

Doneer nu o.v.v. Vluchtelingen Dunkerque op IBAN: NL32ABNA 0254 386849 t.a.v. Stichting WorldChangers

If you change nothing, nothing will change.

We nemen afscheid…

Een glimlach en een traan.

We nemen afscheid van dit project #2. Ontroering en trots. Trots op de worldchangers die een verschil hebben gemaakt in het leven van een heleboel arme weeskinderen.

Eerder hebben we jullie bericht dat 172 kinderen verblijd zijn met een goed gevulde schooltas. Inmiddels is een tweede bestuurslid met een team afgereisd naar Berkane om tot de laatste cent uit te geven aan deze kinderen. We hebben 140 weeskinderen van een winteroutfit kunnen voorzien.

We blikken terug op een hartverwarmende inzamelingsperiode met ongelofelijk veel steun en belangstelling. We voelen ons dankbaar en bevoorrecht. Dit smaakt naar meer. Blijf ons volgen.

If you change nothing, nothing will change.

Update Project #2: Weeshuis Berkane

Het nieuwe schooljaar is alweer van start gegaan. Dit geldt ook voor de weeskindjes die wij namens jullie supporten in Berkane, Marokko. Als onderdeel van Project #2 heeft één van onze bestuursleden een deel van haar vakantie opgeofferd om deze kinderen te bezoeken en te verrassen met een goed gevulde schooltas. 172 kinderen, 172 glimlachjes, dubbel zoveel twinkelende oogjes en dubbel zoveel kinderen bereikt als verwacht. Ze waren zo dankbaar met dit kleine gebaar die we namens jullie hebben kunnen overhandigen.

Namens Stichting WorldChangers bedanken we alle donateurs, vrijwilligers en een ieder die zich heeft ingezet om dit project tot een succes te maken. Er is een lading hartverwarmende smeekbedes jullie kant op gestuurd vanuit de weeskinderen en het bestuur van het weeshuis. Dit alles maakt het meer dan de moeite waard!

Op korte termijn worden de kinderen verblijd met nieuwe winterkleding.

Houd de pagina in de gaten voor meer updates hierover!

AFRONDING PROJECT #2

We kijken terug op een hartverwarmende inzamelingsactie. Worldchangers zijn werkelijk waar overal! Zoveel mensen zijn begaan geweest met deze weeskinderen en hebben alles op alles gezet om een geweldig eindbedrag op te halen. Worldchangers, bedankt!

Op korte termijn zal één van onze bestuursleden persoonlijk naar het weeshuis gaan om namens jullie heel veel kindjes blij te maken💛. Benieuwd wat voor impact jij hebt gemaakt? Blijf ons dan volgen op social media!

PROJECT#2: Weeshuis Berkane

Onze handen jeuken alweer voor dit nieuwe project. WorldChangers zet zich ditmaal in voor een weeshuis in Berkane, Marokko. Dit weeshuis biedt een thuis aan 88 kinderen tussen de 7 en 18 jaar. Dit weeshuis is voornamelijk afhankelijk van donaties van buitenaf waardoor kinderen regelmatig basisvoorzieningen tekortkomen.

Het gaat om kinderen die zich zorgen maken of er voldoende eten en kleding is. Kinderen die in de strenge winter op slippers moeten lopen. Dit kunnen we toch niet laten gebeuren? Reden voor Stichting WorldChangers om dit extra onder de aandacht te brengen.

Elk kind in de wereld verdient het om een kind te zijn.

Wil jij ook je steentje bijdragen? Doneer dan nu o.v.v. Weeshuis Berkane NL32ABNA 0254 386849 t.a.v. Stichting WorldChangers

WE HEBBEN NIEUWSSSS!!

Laat ons je geheugen opfrissen: gecollecteerd in de kou, gegeten bij Chico’s, genoten van luxe taarten, gestreden bij een FIFA-toernooi, gestalkt met tikkies, gezweet bij aerobics èn het zaalvoetbaltoernooi, nog een keer gestalkt met tikkies… En dat allemaal voor 1 doel: Project #1: Rohingya!

Samen met jullie hebben we een geweldige bedrag van €10.250 weten binnen te halen.

De eerste helft van het geld heeft de Rohingya’s inmiddels bereikt! In samenwerking met as-Salaamah wal’Adaalah zijn 500 Rohingya vluchtelingen zeven dagen lang in een kamp voorzien van maaltijden. Neem even een moment, en besef, vrouwen en kinderen, ver van huis, wachtend met een token in de hand op een bakje met eten. De onbetaalbare glimlach en dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt.

Hier krijgen wij energie van!

De overige €5.000,- wordt besteed aan het realiseren van een nieuw schoolgebouw. De plannen hiervoor zijn nog in volle gang. Zodra er meer beweging is laten wij dit uiteraard weten.

Wij van stichting WorldChangers zijn dankbaar voor iedereen die zich op welke manier dan ook heeft ingezet om dit prachtig bedrag te kunnen realiseren.

If you change nothing, nothing will change