Project #1: Rohingya

In het noordwesten van Myanmar zijn de Rohingya, de locale moslimminderheid, al enkele jaren het slachtoffer van gruwelijke misdaden, onderdrukking en geweld. Ze worden door de overheid als illegale buitenlanders gezien en worden daarom beperkt in hun bewegingsvrijheid.

Structurele geweld, moord, verkrachting, het in brand steken van hele dorpen, geen toegang tot medische zorg of educatie maakt het verblijf in Myanmar onmogelijk. Naar schatting zijn al 501.000 Rohingya het geweld ontvlucht naar Bangladesh of Maleisië. Dat zijn vaders, moeders en kinderen die dagenlang hebben moeten lopen, in doodsangst, zonder voedsel of schoon drinkwater. Vele van hen zijn gestorven in de poging om Myanmar te ontvluchten. Zij die Bangladesh wel hebben bereikt, leven nu onder erbarmelijke omstandigheden.

Dit kunnen we toch niet laten gebeuren? Reden voor Stichting WorldChangers om het conflict extra onder de aandacht te brengen. Wil je weten hoe jij een steentje kunt bijdragen? Houd de komende periode dan onze pagina in de gaten!